dinsdag 17 juli 2012


Ik begin maar met een foto. Genomen door mij (met mijn iPhone) bij Kinderdijk afgelopen vrijdagmiddag! In de gezelschap van een vriendin - die op bezoek was uit Nieuw Zeeland- en mijn man. Ik sta bij dit soort beelden echt even stil. Er is weinig dat meer Nederlands is dan dit!




Nu het echte werk.


Welkom op mijn BLOG: Ik zie dat zo.

Waar kan een mens zich al druk om maken, mee bemoeien, gewoon negeren of 'gewoon' ervaren.

Als ik de krant lees bijvoorbeeld dan doe ik dat omdat ik wil weten wat er 'speelt'. Liever zie ik een krant met positieve koppen boven de berichtgeving. Want in iedere situatie is er wel wat positiefs te vinden. Begin daar dan mee, of verwerk het in ieder geval in het verhaal. Begraaf het niet in alle ellende want dat gebeurt maar al te vaak.

Ik ben een gelovig mens. Dwz ik geloof in een God. Ik geloof in de Hemel. Ik geloof dat ik (wij) hier zijn met een doel. Ik geloof dat ik (wij) keuzes maken - die soms niet de resultaten geven die ik (wij) willen. Ik geloof ook dat ik goed na moet denken en bidden zodat ik weloverwogen besluiten kan nemen. En door dat te zeggen zijn er al mensen die nu afhaken bij het lezen van deze woorden. Jammer he?!

Voor diegene die er nog zijn, gelovig of niet, zal ik proberen over dingen te schrijven waar ik BLIJ van word, die mij raken, frustreren of vragen bij mij oproepen. Misschien raak ik er u mee. Wie zal het zeggen. De afgelopen maanden heb ik steeds meer het gevoel dat ik aan het schrijven moet gaan. Dat doe ik dus nu. Schrijven en zien waar dat toe lijdt. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten