woensdag 19 augustus 2015

Na de pauze

Hoewel ik het niet van plan was, heb ik toch de afgelopen weken wat afstand van mijn schrijven genomen. Ik ben wel met de blog bezig geweest maar meer onderhoud en vernieuwing ( nou ja vernieuwing) beetje opruimen zeg maar.

De nieuwe blog thema's en de oude blog pagina's waren aan een beetje een opschoon beurt toe. Er stonden zoveel malen links vermeld naar dit en dat, dat het niet meer overzichtelijk was. Vond ik tenminste.

Ik heb een 'hoofdblog', mijn Nederlandse pagina: Ikziedatzo. Daar staan alle blogs en links op. Op de andere blogs heb ik alleen deze pagina ook gezet. De rest kunnen mensen wel vinden, denk ik zo. Daarom ben ik ook met thema's begonnen. Dan kan de lezer gericht 'zoeken en genieten' wat de lezer graag leest.

Het is lastig om te weten wat lezers graag 'zien'. Net als boeken valt de ene voor een kaft die de ander afgrijslijk vindt. Ontwerp - ja het oog wil ook wat, net als bij een gerecht op het bord.

De zomerse dagen worden nu korter- en de momenten dat ik voor mijn computer zit- aan mijn bureau, worden weer langer. Ook leef ik naar het bezoek van mijn dochter en gezin toe. Dat begint toch wel erg spannend te worden.

Op straat merk ik ook dat er steeds meer en meer mensen thuis komen van vakantie. Het verkeer neemt weer toe, net als bedrijvigheid rondom in de wijk. Werkploegen zijn weer actief in de bouw, opruimdiensten en hoveniersbedrijven.  Ik zie de schoolgebouwen waar ik voorbij rij ook weer met meer bedrijvigheid rondom. Personeelsleden zijn weer bezig klassen in te richten en dat brengt voor mij althans, nostalgische herinneringen naar boven.

Wij zitten graag op ons balkon - waardoor we echt merken kunnen dat de dagen korter en nachten langer worden. De zon daalt neer op een andere plek en het donker daalt eerder dan voorheen. We gaan richting najaar. Nog niet! hoor ik jullie roepen... nou ja, dat hebben wij niet in handen. Voor ons is het tot nu toe een mooie zomer, voor anderen te kort. Zo ervaart iedereen het toch anders.

Het wordt tijd om de dagelijkse draad weer op te pakken. Met vernieuwing te komen en verse ideeën. Ik voel me een gezegend mens dat ik de ruimte en mogelijkheid hebt om mijn blog technieken en vaardigheden aan te kunnen scherpen en in te zetten. Hoe zouden de blogs van de discipels eruit gezien hebben?  Soms kan ik erg creatief denken...! Met de middelen van nu - hoe zou de bijbel eruit gezien hebben? Zou er net zoveel verschillende en uiteenlopende gedachten en uitleg zijn? Enfin, ik ben er weer. In de hier en nu.

Ik ga andere bloggers uitnodigen om een vragenlijst in te vullen en deze worden dan op mijn blog geplaatst. Wil je meer over deze blogger te weten te komen, dat kan dan door op hun naam te klikken. De link naar hun blog(s) komt erbij te staan.

Dit is een van mijn vernieuwingen....! Ik heb echt zin in mijn 'nieuw seizoen'. Kom maar op met de schrijfdagen.

En, ben je op bezoek geweest. Laat een berichtje of een opmerking achter. Altijd fijn om feedback te krijgen. Daar wordt een blogger vrolijk van. Delen mag, doorsturen ook. Veel lees plezier alvast.

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten