donderdag 6 oktober 2016

Veel om dankbaar voor te zijn.

Hoewel de ellende die zich in de wereld zich afspeelt - en zoals al eens eerder gezegd/geschreven dat ik daar hulpeloos bij voel, wil ik toch even benadrukken dat er ook nog steeds mooie dingen zijn om van te genieten. Ik heb het schuldgevoel grotendeels van mij af geduwd. Want waarom zou ik mij schuldig moeten voelen wanneer anderen een heel ander leven hebben dan ik? Ik ben vooral dankbaar voor mijn leven... en probeer zo goed mogelijk een integer en oprecht mens te zijn.

Ik ben dankbaar dat ik over straat kan zonder mijn toevlucht naar veiligheid te moeten zoeken vanwege scherpschutters in mijn wijk.

Ik ben dankbaar dat ik genoeg inkomsten hebt om elke avond lekker te kunnen eten.

Ik ben dankbaar dat ik kleren aan mijn lijf heb en ze kan vervangen wanneer nodig.

Ik ben dankbaar dat ik mag zeggen dat ik geloof en bidden kan als ik buiten de deur eet zonder gevaar.

Ik ben dankbaar dat ik in een warm, mooi en comfortabele woning mag wonen.

Ik ben dankbaar voor mijn valen en successen.

Ik ben dankbaar dat ik s avonds naast mijn man veilig in bed lig te slapen.

Ik ben dankbaar voor een lange lijst vrienden in mijn adressenboekje.

Ik ben mijn ouders dankbaar voor de manier waarop ik ben opgevoed.

Ik ben dankbaar dat ik broers en een zus heb die mijn leven hebben verrijkt.

Ik ben dankbaar dat ik 3 kinderen heb mogen grootbrengen.

Ik ben dankbaar voor mijn kleinkinderen, groot en klein.

Ik ben dankbaar voor mijn gezondheid.

Ik ben dankbaar dat ik kan genieten van elk seizoen.

Ik ben dankbaar voor neven, nichten, ooms en tantes en allen die mijn leven aanwezig zijn ( en geweest).

Ik ben dankbaar voor de jaren die ik voor de klas heb mogen staan.

Ik ben dankbaar dat ik de tijd kan nemen en in alle veiligheid, mijn gedachten 'op papier' te kunnen zetten.

Ik ben dankbaar dat ik mijn kook hobby uit kan oefenen en anderen het resultaat ervan te kunnen laten proeven.

Ik ben dankbaar voor de diverse talenten en activiteiten die ik heb mogen uitoefenen en nog steeds in groei.

Ik ben dankbaar dat ik diegene kan vergeven die mij welwillend of onbewust hebben gekwetst en verdriet hebben gebracht in mijn leven.

Ik ben dankbaar dat ik adem.

Ik ben dankbaar dat ik op dit schitterend planeet mag wonen en van mag genieten.

Ik ben dankbaar dat ik gaan en staan mag waar ik wil.

Ik ben dankbaar voor mijn gevoel voor humor.

Ik ben dankbaar voor mijn tranen.

Ik ben dankbaar voor mijn emoties.

Ik ben dankbaar voor mijn ervaringen - allemaal lessen die mij sterk hebben gemaakt.

Ik ben DANKBAAR voor zoveel dat ik niet uitgepraat kom.

Elke dag zegeningen tellen - ik doe mijn uiterste om dit elke dag opnieuw te doen- want soms, ja soms, ben ik er eventjes niet mee bezig.

Ik beleef elke dag opnieuw als een geschenk en ben dankbaar dat ik die dag tot mijn beschikking hebt om er iets waardevols van te maken.


Waar ben jij dankbaar voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten