woensdag 26 oktober 2016

Werken met computers en het leven

Hehe, wat een onstuimige periode heb ik achter de rug wat ICT betreft. En zo merk ik wel hoe deze frustrerende frustraties een effect hebben op mij als persoon.

Ik ben dan afhankelijk van anderen. Ik moet mij overgeven aan de beperkingen en de tekortkomingen van mijn (on)kunde. En dat valt niet mee.

Mijn iMac toonde kuren, mijn laptop ook - en mijn iPad is van 2011 dus verouderd en niet 'zwaar' genoeg om alle veranderingen en aanpassingen aan te kunnen. Trouwens mijn iMac is even oud als de iPad dus ik snap wel, dat dit apparaat in een periode gemaakt is waar nu al zoveel aan 'verbeterd' is ( ik noem het verbeteringen maar die aanpassingen zijn soms toch erger dan de kwaal) dat het een klus is om dit allemaal technisch te kunnen verwerken.


Ik heb twee muizen op non-actief staan. Geen batterijtje die ze weer aan de praat krijgen en ik werk met tegenzin met een pad. Dat veroorzaakt ook de nodige 'grrrr' momenten.

Want, zoals velen wel zullen herkennen - de computer MOET HET GEWOON DOEN! Ja toch? Want hoe verder zonder? Rekeningen staan 'online'. Betaling worden online gedaan, informatie is te vinden online. Gemeenten proberen zonder stadskaarten te doen- minder kosten en 'iedereen heeft toch een telefoon op zak'. Parkeren met mobiel betalen, foto's druk je niet meer af maar sla je op. Kookboeken hoeft niet- want je kunt recepten online vinden- minder boeken op de plank. Afspraken, overleg, contact met familie ver weg- kan allemaal 'online'. Ja, dan moet het wel goed werken. Wij gebruikers hebben 'recht' op goede verbindingen, werkende sites en een goed werkende computer systeem. Ja toch?

Nou, net als alles in het leven- recht hebben op... is toch anders. Dat er een service is, dat kan ik me nog indenken. En als je gebruik van iets wil maken- verwacht men ook een soepel en ongehinderd verloop. Maar dat is niet altijd voor de hand liggend. En zo is het leven ook.

Niet alles in het leven loopt zoals wij het van het leven verwachten. Zo stellen mensen ons wel eens teleur. Zo werkt een systeem niet zoals wij van het systeem verwachten. Zo loopt wel eens een goed plan helemaal mis. En dan komen de frustraties, soms het het schelden op een systeem. Het EISEN van 'het recht hebben op'. De bloeddruk loopt op, de ergernissen stapelen zich op en een goede nachtrust is ver te zoeken.

Het hebben van een 'recht' lijkt standaard voor deze tijd. In ieder geval hier in Nederland. Want ik hoor niets anders. Ik ervaar veel opmerkingen en 'verwachtingen' niet echt als positief. Men klinkt ontevreden, hebzuchtig en verwend. Nederlanders hebben het echt GOED mensen, echt waar. Dat betekend niet dat alles perfect loopt. Maar de zogenoemde 'recht hebben op' schiet echt een beetje door. Dat is MIJN ervaring. Mijn gedachten en mijn visie op het leven zoals ik het om mij heen zie.

Ik kom hier nog op terug- anders wordt het zo'n lange zit. Geniet van je moment, je dag en het aangepaste programma als iets anders loop dan verwacht.

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten