zondag 12 maart 2017

Heerlijk dat zonnetje

Voelen jullie het ook al? Dat het zonnetje wat warmer aanvoelt dan in de afgelopen weken? Ik wel.

Het geeft energie, maakt dat er een glimlach op mijn gezicht blijft plakken. De dagelijkse klusjes lijken minder zwaar. Ik ben dan de huppel-leeftijd al lang voorbij maar voel dat de neiging nog wel aanwezig is 😂 .

Deze week is behoorlijk vol gepropt met van alles en nog wat. Vandaag en morgen heb ik een 'zit klus' om af te maken.

Dinsdag ramen en gordijnen bij ma en daarna gaan wij saampjes naar het ziekenhuis om het gips van ma haar pols af te laten halen. Wat heerlijk, dat nu bij het naderende mooi weer, ma straks gewoon zelf weer alles kan, geen belemmering meer heeft mbt haar arm/hand. Misschien erop uit met de fiets. Zelfs het OV is lastig als je maar een 'bruikbare' hand hebt om alles te moeten in en uit checken, tas vasthouden en nog op tijd in te kunnen stappen.

Woensdag- jaja, STEMBUREAU dag. Een lange zit. Wel stemmen allemaal he? Ik las een interessant artikel vanochtend. " Luister naar je inner stem. Die gaat over normen en waarden en toekomst perspectief. Dus luister niet naar opwellingen en boosheid. Gebruik je stem niet om je frustratie te uiten of te demonstreren dat je ergens niet mee eens bent- kijk naar het TOTAAL beeld." Dat is misschien nog wel het beste advies wat ik tot nu nog toe hebt waargenomen. 'Wat past het beste bij mij als mens'. Want het zal nooit helemaal gaan zoals ik het wil- en dat moet ook niet want ik ben maar alleen en het gaat niet over mij maar over hoe WIJ met z'n allen door moeten.

Donderdag- een van mijn favourite bezigheden- koken voor een vriendin. Ze was een tijdje geleden jarig. Donderdag komt ze haar 'cadeaubon' inleveren. Als het weer zo blijft meewerken kunnen we misschien nog eventjes buiten op balkon zitten met een glaasje 'proost'.

Vrijdag - die heb ik om te zorgen dat ik alles op een rijtje hebt - het is 'belastingmaand' en ik wil zeker zijn dat alles op orde is. Ook zal het huis dan wel wat aandacht nodig hebben na mijn drukke bezigheden elders.

Zaterdag- De natuur in, de Hollandse Biesbosch wacht op mijn aanwezigheid. Heerlijk. Even helemaal weg van het verkeer, geluiden. Broodje mee, rondje lopen, fotootje hier, kiekje daar. Heerlijk.

En dan, dan zit de week er al weer op. Hopelijk heb ik dan ook al mijn zit klusjes succesvol afgerond. Ik ben aan het voorbereiden op een bezoek naar mijn (klein)kinderen- Down Under. Nog een paar weken. Dan is het zover. Het is spannend- elke keer weer. Het gaat allemaal goed komen. Mijn accu is volgeladen, deze dag zal ik benutten - volop en met plezier.

4 opmerkingen:

  1. Het zonnetje was inderdaad heerlijk, ik heb buiten zitten lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar. Zelfs de opmerking over down under.
    Komende week weer zo genieten van het weer, tussen al de'verplichtingen'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Emma. De komende paar drukke dagen- en zonnetje erbij, wat een weelde en vreugde. Ik ben een dankbaar mens!

      Verwijderen