maandag 26 juni 2017

Vakantie gedrag

Na een hele drukke, voldaan maar rommelige periode hebben manlief en ik even tijd nodig om bij te tanken. We zijn afgereisd naar de bergen. Zitten nu in Fieberbrunn en gaan hierna paar dagen het berggedeelte Italie bezoeken. Ons huis wordt door vrienden gebruikt, dus mn plantjes zullen alle zorg krijgen.

Heerlijk. Niks hoeft, alles mag - en er is geen tijdlijn of schema. Nou ja, we willen wel van alle momenten mooie momenten maken maar niks 'vast'. Toch heb ik nu een afspraak staan voor een fullbody massage. Ik geniet nu al.

Ontwaken hier met uitzicht op een strak blauwe lucht en bergachtoge tafrelen doet mij goed.

Op naar ontbijt. Heerlijk. Wel kijk ik uit dat ik niet overdadig eet. Die 5 kg die ik kwijt ben morten eraf blijven.

Wat mij ( weer) opvalt is het 'vakantiegedrag' in zo'n eetzaal. Borden vol eten, tafels bestrooid met afval. Extra borden en kopjes rommelig achtergelaten.... en als ergenis op ergenis - het overschot aan eten wat meegebracht is naar de tafel, er als oud vuil is blijven liggen.

Mensen, ik snap dat niet!! Loop liever 3 keer, dan alles op te scheppen om erachter te komen dat je het niet allemaal bergen kan in je overvolle maag. Het personeel loopt met afgeladen dienbladen de keuken in. De afvalbakken puilen uit. Het stemt mij droevig.

Dit eventjes uit mn hoofd gezet nu. Wij gaan de bergen in. De ski lift nemen en wandelen. Die massage zal ik wel goed kunnen gebruiken straks. 

1 opmerking: