maandag 2 april 2018

De aankomst - het is bijna zover!

Ja, de aankomsttijd van de vlucht uit Australië komt steeds dichterbij. Het zal vroeg opstaan worden. We moeten al voor 7 uur op Schiphol zijn. En dat op een werkdag. Druk verkeer. Ik zal moeite hebben met slapen denk ik. Vroeg opstaan is niet zo moeilijk. Slapen wel.

Wat een vreugde. Ik heb er zo'n zin in. De afgelopen maanden heb ik hard gewerkt aan een programma. Natuurlijk is niet alles op commando af te rafelen. Dat wil ik ook niet. Toch is het belangrijk om een soort doel te hebben die wel flexibel hoort te zijn. We zijn afhankelijk van weer en wind, van mogelijkheden en uithoudingsvermogen.

Mijn kleinzoon, die alleen die vlucht maakt, die eindelijk 'bij oma kan logeren'. Hoe gaaf is dat? We mogen 8 weken van elkaar genieten. Ik heb ook allerlei huishoudelijke klussen gedaan om op orde te zijn. Hij zal niet merken dat de ramen glimmen- maar ik heb er rust van zeg maar!

Eet gewoontes, er vallen veel smaken bij te leren en te ervaren. Nee, ik zie hem geen harinkje happen. Ook niet voor de grap of zo. Wel een kroket met patat en een stroopwafel op de markt. Hij is trouwens niet zo'n zoete kauw. Maar zoiets gaat er vast wel in.

Het avontuur mag van mijn beginnen. Daar, Down Under is het al bijna zover. Hij vertrekt als wij straks slapen. een lange vlucht voor de boeg. Ik weet dat hij nu ook moeite heeft om in slaap te komen. Net stuurde hij een berichtje dat hij nog wakker was. Ach arm joch. Enfin, in het vliegtuig tijd zat om te slapen.

Het beddengoed is in de frisse lucht geweest, de kamer is netjes en ik bak dinsdag een taart en maak kipfilet klaar als cordon bleu schnitzel. Daar houdt hij van. We blijven de eerste dagen dicht bij huis. Even bijkomen en aanpassen aan onze tijdzone en weersomstandigheden. Na het weekend komen we geleidelijk aan op gang. Eerste tocht is naar Fryslân. De familie roots. Gaat helemaal goed komen de komende weken.

De link naar mijn YouTube kanaal OmaFarAway
Abonneren mag 😉!
Dan blijf je op de hoogte.
Ik ben begonnen met videos maken. Korte - nou ja een is ong 15 minuten maar de rest alles van 3 tot 8 minuten of zo. Ik zal ook videos van onze avonturen maken en online zetten. Zo kan de familie thuis ook mee kijken. Het was best een dingetje om hieraan te beginnen maar ik vind het steeds leuker om te doen. Wil jij ook meekijken dan kan dat hoor. Het zal een discipline kosten- om de filmpjes binnen een paar dagen of zelfs de zelfde dag nog, te plaatsen maar ik ga het proberen.

Het foto-album ga ik ook om de paar dagen bij-werken. Dan weet ik dat het ook echt gebeurt ipv op de 'nog te doen' lijst komt. Het kan voor mij niet snel genoeg woensdag zijn - daarna mag de tijd klok wat trager lopen. Maar enfin, dat zal niet voor iedereen gelden. En gelukkig maar dat we daar niet aan kunnen sleutelen. Er is genoeg onvrede in de wereld.

Tot de volgende keer. Pluk de dag en geniet mag!

5 opmerkingen:

  1. Spannend zeg geen idee hoe oud je kleinzoon is .Het is een hele reis.
    Wij zijn er in oktober zelf geweest nasr onze kinderen en kleinkinderen.
    Veel plezier met he kleinzoon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Emma, mijn kleinzoon is net 18. Nooit zoiets eerder ondernomen. Momenteel zit hij hoog in de lucht. Morgenochtend zullen we samen ontbijten. Ik ben apentrots op hem en kijk uit naar onze avonturen de komende 8 weken.

      Verwijderen
    2. Leuk hoor, heel veel plezier met hem !!! Hij blijft lekker lang.

      Verwijderen
  2. een hele fijne tijd emt elkaar toegewenst Anita, spannend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marja. Acht weken even echt oma zijn....oh wat fijn!

      Verwijderen