maandag 1 maart 2021

We willen zoveel maar dan allemaal anders

 

We willen zoveel. Dat op zich is geen probleem, want, waar een wil is, is een weg. Alleen, wij willen eigenlijk het zelfde maar dan anders, en die weg is zo moeilijk te bepalen. Wij, dat zijn u en ik, hebben er elk een andere beeld bij hoe we iets kunnen realiseren. Hoe de weg ernaartoe uit zou moeten zien. Wordt het een toeristische route- of recht toe recht aan? Persoonlijk ben ik van de landelijke weggetjes en uitzichten, rust en ruimte en minder vaart, met uit noodzaak, zo af en toe een stuk Rijksweg.

Onze verkiezingen staan voor de deur. Er staan maar liefst 37 partijen op de verkies lijst. ZEVENENDERTIG! Hoe moet een mens daar nou wijzer uit worden? Zijn er nou ECHT 37 wijze dames en heren die ons 'Het Beste' kunnen leveren waar we ALLEMAAL blij van zullen worden? Hebben zij DE weg gevonden? De mooiste, beste of kortste route?

Ik snap ook wel dat niet één partij, gedachtengoed of ideaal, 'HET' antwoord heeft op de zaken die in ons land spelen. Veel dingen zijn helaas fout gegaan. En niet door de ene partij of de ander maar het hele clubje is laks geweest. Ik kan alleen spreken over de wanboel van het UWV. Van de toeslagen affaire of andere missers heb ik geen ervaring. Alleen van horen zeggen. Dat er dingen fout zijn gegaan en waarschijnlijk in de toekomst ook fout zullen gaan is zeker. Het is wat, een heel land met al die meningen en wensen, om ze tevreden te houden. Het is niet te realiseren iedereen, altijd en alles goed te doen. Want: Iedereen, Altijd en Alles is een dwaze gedachten alleen al. We zijn allemaal anders en " we ALL matter".

Ik weet wel op wie en welke partij ik ga stemmen. Niet omdat ik denk, 'Die hebben ALLES op een rijtje zoals IK dat wil. Het gaat om een gevoel en 'the big picture'. Het kunnen overzien en de klappen kunnen ontvangen. Voor mijn gevoel zijn er meer partijen die klappen uitdelen dan effectief iets toevoegen aan het welzijn van ons allen. Kritiek mag en moet. Kom dan ook met oplossingen.

Het zijn rare tijden. Het zijn onzekere tijden. Het zijn onbekende tijden. Koffie dik kijken, plannen maken en uitvoeren en maar hopen dat mensen zich voor 100% inzetten. Enfin, we weten wel dat dit een lastig pakket is met zoveel uiteenlopende meningen dat we blij mogen zijn met 75%.

Ga jij stemmen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten