zondag 22 juli 2012

Tevreden of ontevreden #2





Het moet zo'n 25 jaar geleden geweest zijn dat ik in een blad deze tekst tegen kwam.


Hoe langer ik leef, hoe meer ik besef van de impact van de houding op het leven. Attitude, voor mij, is belangrijker dan feiten. Het is belangrijker dan het verleden, het onderwijs, het geld, dan de omstandigheden, dan falen, dan successen, dan wat andere mensen denken of zeggen of doen. Het is belangrijker dan uiterlijk, hoogbegaafdheid of vaardigheid. Het zal een bedrijf maken of breken ... een kerk ... een relatie. Het opmerkelijke is dat we een keuze kunnen maken elke dag met betrekking tot ons verleden de houding die we zullen omarmen . We kunnen ons verleden niet veranderen ... kunnen we niets veranderen aan het feit dat mensen handelen op een bepaalde manier. We kunnen niets veranderen aan het onvermijdelijke. Het enige wat we kunnen doen is spelen op de ene snaar die we hebben, en dat is onze houding (Attitude). Ik ben ervan overtuigd dat het leven 10% bedraagt wat gebeurt er met mij en 90% van hoe ik erop reageer. En zo is het met jou ... we zijn zelf  verantwoordelijk voor onze houding ( Attitude). " van Charles R Swindoll, Grace Notes - in de Anglican Digest.
Ik heb het papiertje nog waarop ik het overgeschreven hebt. Dan moet je wel veel waarde hechten aan iets. Ik heb het hier vertaald. Ik heb het weer meerdere malen gelezen. Er zit zoveel waarheid in dat ik het met mijn lezers wilde delen.

Bij het verlies van dierbare, bij rampen en ongelukken wordt al snel met vinger gewezen naar een onbarmhartige God. Hoe heeft Hij dit kunnen laten gebeuren? We zijn geen marionetten. Er wordt niet aan touwtjes getrokken zodat wij dansen naar de wensen van....

Wij hebben het leven gekregen- een kostbaar geschenk. Bij de geboorte van een kind staan we met bewondering te kijken naar het wonder van het leven - op welk punt laten we dat dan los?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten