vrijdag 30 augustus 2013

De voorbereidingen zijn begonnen

"Mam, we hebben een verrassing voor je. Het is wel wat vroeg, maar we ( mijn drie kinderen) hebben besloten wat wij je willen geven voor je 60ste verjaardag. Dus, alvast gefeliciteerd en we zien je zodra jij twee tickets hebt geboekt- wij betalen." Dat was in februari. Ik was pas in mei jarig- maar ze wilde weten wanneer het uit zou komen voor mijn man en mij om een vakantie Down Under te kunnen regelen. Daar sta je dan, met de telefoon in je handen, trilend van vreugde en emoties.
Het is geregeld. Een van de drie woont in Australië. Hij komt met het gezin naar Nieuw Zeeland toe. Allemaal SAMEN. In een stad, een wijk, zelfs zo af en toe in een huis aan een tafel...allemaal!!! Oh het wordt met de dag spannender. Eerst kropen de dagen voorbij. Het liefst hadden mij kinderen ons daar voor mijn verjaardag, maar met boer zoon moest het óók passen in zijn programma. Dat was belangrijk. Die tickets zijn ook geboekt- en zonder dat hij het wist, komen wij met een half uur verschil aan in Auckland! Geweldig.

Ik ben nu bezig met het afstrepen van klusjes en voorbereidingen. Wat nemen we mee? Gezien ik de reis al meerdere keren heb gemaakt weet ik wat me te wachten staat. Ook ben ik niet bezig om vooraf cadeautjes te kopen, behalve echte HOLLANDSE dingetjes. Nee, geen klompjes enzo of Delfts blauw, maar kinder- tuttebel dingen. Slingers zijn ze ook gek op. De koffer is zomaar vol.

Daar zal het voorjaar zijn. Misschien net als hier laat het warme weer op zich wachten en krijgen we het koud. Maar het kan ook anders - opeens erg warm. Ik zie het wel. Een truitje of korte broek is zo aangeschaft. De armpjes van het kleine grut zullen me wel warm  houden. Oh wat heb ik DAAR zin in.

Het klinkt vast heel sjiek en decadent dat ik regelmatig ( ong. 2 tot 3 jaar) naar mijn kinderen geweest ben  de afgelopen jaren. Tegenwoordig zijn er zulke leuke aanbiedingen als je niet aan een jaargetij vast zit- anders is het inderdaad NIET te doen. Ik voel me zeer gezegend dat ik tot nu toe dit heb kunnen realiseren. Met dit cadeau ben ik helemaal geholpen. Anders was het er niet van gekomen. Misschien had ik dan ook bij Robert ten Brink aan moeten kloppen.

Ik ga mijn lijstje nu na lopen, kijken wat ik vandaag nog kan realiseren. Elke dag is er een. Er is werk aan de winkel. Ik verheug me nu al- de voorpret maakt al deel uit van het avontuur. Wat gebeuren er toch bijzondere dingen in mijn leven......! Genieten gewoon. Elke dag, van alle grote en kleine wonderen. Maakt de minder leuke ervaringen en gebeurtenissen makkelijker te dragen.




Nog even een tip voor iemand die misschien op verre reis gaat- neem geen shampoo of douche gels enzo mee. Op plaats van bestemming te kopen en het scheelt heel veel wat gewicht in je koffer betreft. Tandpasta, zeep e.d koop ik op plek van bestemming wel- als we ergens naar toe vliegen! In het vliegtuig is zeep en tandpasta aanwezig dus dat is geen probleem.

Reis je alleen en wil je ruim zitten zonder bij te moeten betalen. Nog een handigheidje - vond ik zelf dan.
Om je stoel te reserveren kan je al van te voren inchecken online. Ik hoef niet zo zeer naast het raam te zitten. De vliegtuigen waarmee ik reis zijn 10 stoelen breed, drie,vier, drie. Ik zoek een gangpad stoel in het midden ( dus 4 stoelen breed). Dan kijk ik naar een rij waar al twee mensen aan het andere gangpad zitten. Ik klik mijn stoel aan. Vliegtuig niet vol, dan komt er meest waarschijnlijk niemand naast je zitten.

raam xxx  gangpad  xxxx  gangpad  xxx raam
raam  xxx gangpad  xxxx  gangpad   xxx raam

Heerlijk omdat ik mijn benen kan strekken... niemand hoeft over mij heen te klimmen en ik kan makkelijk opstaan. Zijlings liggen is ook nog mogelijk vooral handig op een lange vlucht.

Reis je samen is het omgekeerde ook handig- heel vaak wordt dat enkele plekje dan vrij gehouden. GA niet te dicht op de WC zitten- een wandelingetje er naar toe is gezond om de benen te strekken en de meurende geur kan storend zijn - op een lange vlucht dan he!

raam   xxx gangpad  xxxx  gangpad  xxx raam
  raam  xxx gangpad xxxx  gangpad  xxx raam

Nou, dat was het zo'n beetje vandaag. Ik was hier zo mee bezig dat ik me gemotiveerd voelde om erover te schrijven zodat jullie mijn lezers, alvast mee kunnen genieten met de voorbereidingen.











3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig cadeau van je kinderen en wat zul je genieten. Ik lees zo nu en dan je weblog en kan me zo je gevoelens indenken. Mijn oudste dochter woonde ( is nu net een jaar geleden weer in de buurt- nou ja,nog wel anderhalf uur rijden) jaren in Z-Afrika. En zeker toen ze daar trouwde en ons kleinkind daar geboren was heeft dat mij heel wat tranen van heimwee gekost. Dus ik ben erg blij voor je dat je iedereen weer gaat zien en omhelzen. groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen