donderdag 12 september 2013

Krijten voor kinderen

De bedenker van deze actie, Manon met
Tijger en juffrouw Krijt.
Gisteren was een merkwaardige dag- voor mij. Ik had mezelf opgegeven om te helpen bij een geld inzamel actie voor kinderen. Twee organisaties - of doelen voor kinderen waar ik nog nooit van had gehoord. Krijt voor Kinderen en De Regenboogboom.

Op een plein in Dordrecht kwamen honderden kinderen om een krijttekening te maken. Circus spelletjes te doen, springen in een springkussen, geschminkt te worden, in een draaimolen te zweven, suikerspin te eten en leuke dieren ballonen te maken. Een leuke bezigheid op een woensdagmiddag.

Medewerkers even bijkletsen
Om 11:15 pakten ik mijn fiets en ging op weg naar een vriendin via wie ik over deze activiteit had gehoord. Samen zouden wij als helpende handjes meedoen deze actie te laten doen slagen. De donkere wolken dreigde open te breken en ik bad voor een droge overtocht. Dat voelde erg egoistisch dus bad ik nog verder en vroeg voor een droge middag- want om buiten te krijten moet je wel droog weer hebben- en om deelnemers te krijgen moet je ook droog weer hebben, en om een geslaagd buiten evenement te hebben is het ook heel plezierig om droog weer te hebben. Dus al fietsend bad ik voor droog weer- in het algemeen.
Laat de pret beginnen


Aangekomen in de stad waren de voorbereidingen op volle gang. De Rotary was bezig met het opzetten van alle tenten en speelplekken... mensen liepen heen en weer om alles op tijd klaar te zetten. Ik werd op het jureren van de tekeningen gezet. Spannend. Er zouden drie prijzen uitgereikt worden met als deelnemende leeftijd tussen 5 en 11 jaar. Ik kon tussen 100 en 700 tekeningen verwachten werd verteld. Er waren nog twee mensen die op deze taak werden gezet. Gelukkig!!


Wat een middag. DROOG! Ach, bijna iedereen die ik sprak keek steeds naar de lucht en verwachtte heftige buien - en ik ze maar geruststellen dat het niet ging gebeuren! Prachtig.

Geweldige opkomst

Wat een mensen, wat een kinderen. En wat een sfeer. Ik snap dat veel mensen in een financieel krappe positie verkeren- toch was er hier op het plein weinig van te merken. Mensen waren gul, kinderen vrolijk en enthousiast en de stemming super positief. Geweldig! Ik doe volgend jaar weer mee.


Wat een kunstwerken...!
Er werden net iets meer dan 400 tekeningen in ontvangst genomen om beoordeeld te worden. Een giga taak- die ons wel even wat spanning bezorgde. De tekeningen konden ook door de ouders, oma's of opa's opgekocht worden- en er gingen collecte bussen rond voor losse donaties. Aan het eind van dit geweldig evenement waren de bussen behoorlijk gevuld en een groot aantal tekeningen opgekocht.

De stichting die dit geld krijgt om hun goede werk voort te zetten heet De Regenboogboom. Kijk op hun website voor meer informatie.



5 opmerkingen:

  1. Leuk, ik woon in Dordrecht maar had het kinderfeest van mijn dochter. Mijn vriendin was geweest met haar zoon en vertelde dat het ontzettend leuk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel feestelijk uit! Het plenst hier nou en mijn zoon moet er door. Bidden of het gauw mindert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop dat je zoon er goed doorheen is gekomen. Zaterdag zou er ook veel wateroverlast zijn- mijn gebed toch gehoord, en het veel REUZE mee!

      Verwijderen