maandag 14 april 2014

Pasen nadert- het is binnen handbereik

Afgelopen zondag was het Palm zondag. Voor meeste een bekend verhaal. Jesus op een ezel, de menigte met palmen zijn aankomst en aanwezigheid vieren terwijl we nu weten dat de vreugde binnen een week tot woede en onheil omslaat. Wat zijn wij mensen grillig als het over vriendschappen en relaties gaat. Wat veranderen wij gauw van mening en laten wij ons (mis) leiden. Elk mens is unique en elke situatie en relatie ook.

Ik heb geprobeerd de afgelopen weken wat dingen los te laten. Niet alleen praktische zoals wat mij bezig houd maar ook op gebeid van verdriet en onopgeloste situaties waar ik al jaren mee om probeer te gaan. Zoals relatie breuken- teleurstellingen en zulk soort zaken.

Erg vermoeiend moet ik zeggen. Toch krijg ik er positieve energie voor terug. Want het dragen van deze worstelingen brengt ook de nodige overlast met zich mee. Daarvan verlost te worden geeft me meer ruimte om van de positieve dingen te genieten- het kunnen zien van alles wat mooi is om me heen. Te groeien als mens.

Ik denk al gauw negatief over mezelf en mis het zelfvertrouwen die anderen in mij hebben. Menig een zou dit niet eens gemerkt hebben of beseffen dat ik zo in elkaar zit. Mensen, het is wel zo. En deze strijd met mezelf ben ik zo zat. Dus de afgelopen weken heb ik vaker in de spiegel gekeken, vaker dieper nagedacht over wie ik ben en waarom ik besta. Want dat ga ik verder onderzoeken. Ik ga me richten op de zaken die, waar ik me mee bezig houd, mijn leven verrijken - door te geloven in mijn eigen kunnen, gestuurd en gesteund door mijn geloof. In God en in mezelf.

Het is bijna Pasen- het feest van het nieuwe leven. Ik ben vastberaden om ook een
nieuwe toekomst tegemoet te gaan waarin ik sterker in mijn schoenen sta. Het oude kleed en oud zeer wat mij bedrukt achter te laten- door een nieuwe jas aan te trekken. Een van positiviteit en vastberadenheid. Gemaakt van kunnen en willen!

Sommige relatie breuken moet ik ook los laten. Als er niet van twee kanten bereid willend aan gewerkt wordt verandert er niets. Dus, geen energie meer in stoppen. Van nieuwe kansen en uitdagingen, daar kan ik uit kiezen en bidden voor wijsheid zodat ik met helderheid de juiste stappen zet.

Met vallen en opstaan gaat het mij lukken om van het oude leven een nieuwe te maken.



2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Soms even goed om alles op een rijtje te zetten Mieke. Komt helemaal goed. Elke dag is er een en elke stap ook! Bedankt voor je bezoek aan mijn BLOG en je commentaar. Fijne dag.

      Verwijderen