donderdag 19 januari 2017

Maandag- een dag als alle dagen!

Daar gaan we weer - De media wijst ons erop dat, op de eerste maandag na de Kerst/Nieuw Jaar vakantie als het 'normale' leven weer op gang komt, dat WIJ (?) een BLAUWE MAANDAG ervaren!

Zelfs experts in de psychiatrische zorg onderbouwen ' het gevoel'! Nou blijf van mijn gedachtengoed af aub! BLAUWE MAANDAG! tJonge jonge, waar wij ons al niet druk om moeten maken.

Wat is dat dan? Waarom is die maandag anders dan een andere maandag? Waarom is het zo dat zo'n bericht toch effect heeft op mensen en die zich daar in laten meegaan? Een soort  ' self fulfilling prophecy'! Schei toch uit zeg!

Ik snapte een opmerking op Facebook afgelopen maandag niet die geplaatst was door een kennis. Dat "BLAUWE MAANDAG bestaat". Ik keek naar buiten en ja hoor, de lucht was BLAUW. En ik schreef, " ja,  hier ook een blauwe lucht, mooi he?! " Blijkbaar was IK in de war.... ik had het niet begrepen. Ik hoorde mij 'blauw' te voelen- oftewel bleu. Dat was ik alles behalve.

Mijn maandag na de vakantiedagen begon net al alle maandagen- ik werd wakker, had even een stilte moment waarna ik de krant haalde. Eenmaal weer binnen maakte ik mijn ontbijt en mijn ochtend was begonnen. Behalve de lucht- was ik niet 'blauw'. Ik draaide de was - het wasmiddel was wel blauw trouwens!

Rond 10 uur maakte manlief mij een lekker bakkie koffie in een blauwe koffie beker - samen even genieten en daarna ging hij weer aan zijn bureau werken. Het was lekker gezellig. Wij hadden onze normale routine weer opgepakt- hij werken, ik ook maar anders.

Heel blij werd ik van wat heen en weer gechat met familie die in het zuidelijk wereld deel wonen. Opeens had ik Down Under bezoek in mijn kamer. Zo knus en leuk. Er kwamen photos met blauwe luchten tevoorschijn. Het is zomer Down Under. Na afloop was het wel eventjes 'stil' maar dat is die herkenbare stilte als visite je huis verlaat. Het nagevoel, terugdenkend aan de gezelligheid die er eventjes was en niet weer is. Was ik BLEU - nee, echt niet, maar BLIJ om het gemak van contact maken en onderhouden op afstand.

Ik kan zo wel doorgaan- BLAUWE MAANDAG- wij kunnen ons wel door van alles laten bij-invloeden. Liever op een positief gedachten dan mij de grond in boren. Momenteel is er veel ophef over 'nep-nieuws'. Nou dit soort berichtgeving over BLAUWE MAANDAG en ZWARTE ZATERDAG mag ook wel aan banden gelegd worden. Iemand de put in praten kan ook niet gezond en/of nuttig zijn.

Elke maandag mag van mij alle kleuren zijn- ik wens iedereen mooie momenten, vriendelijkheid en geluk toe- op elke dag - Ook op MAANDAG!!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind de maandag wel lastig. Die confronteert mij met de afwezigheid van mijn lief. Zolang hij hier geen baan heeft, blijft het bij een weekendrelatie. Maar we geloven dat hier onze plek is, dus die maandagen moet ik in vertrouwen maar dragen. Een blauwe lucht op deze dag is mij zeer welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laten we hopen dat jouw lief gauw werk vindt en zich bij jou kan vestigen. Ondertussen is misschien de maandag ook een moment om even stil te staan bij de momenten van samenzijn- en die koesteren. Ik heb zelf ook in zo'n weekend relatie gezeten en keek elke dag met vreugde naar het weerzien. Dat hielp om de moed erin te houden. Wetend dat het weekend vreugde bracht. Sterkte met de verdere ontwikkelingen.

      Verwijderen