zondag 3 januari 2016

Tijd om bij te komen

Wat een heerlijk zonnetje. De weermannetjes en vrouwtjes hebben het voor de zoveelste keer mis- geen regen maar zonneschijn. Geen sneeuw en het enige wit zijn wat pluisjes tegen de blauwe lucht. een ideale dag om een boswandeling te maken, of langs het strand te wandelen. Het is wel koud hoor- of koud, nou ja fris dan! Dus sjaal en jas een vereiste. Misschien ergens een beker lekkere warme chocola drinken. Met slagroom. Het kan nog. Morgen begint het bezinnen weer. Morgen laten we de Kerst en NJ's activiteiten achter ons en begint 2016 echt. Toch?

Vandaag houd ik mij koest. Geen strandwandeling maar thuis, samen met mijn man een rust dag. Misschien dat we nog eventjes onze neuzen naar buiten doen- maar nu nog eventjes niet. Bijkomen van de drukte, de gezelligheid en 'teveel' momenten aan tafel. 

Mijn kinderen die allen Down Under wonen tobben met extreem weer situaties. Er is of teveel regen - en campings lopen leeg vanwege overstromingen, of het is te warm waardoor mijn zoon de koeien moet melken en verzetten in 39-41 graden. Ik krijg foto's van kleinkinderen in hun tentjes in de schuur - want buiten waait het te hard. Er is overal wel wat. Maar plezier hebben ze in ieder geval. Er komen geen teleurstellende berichtjes maar avontuurlijke snapchats van lachebekjes.

Morgen, dan begint weer een 'reguliere week' waarin hopelijk alles weer een beetje op gang komt in het herkenbare en 'normale'. Ik loop al dagen met de vraag 'welke dag is het eigenlijk vandaag?'. En ik heb begrepen dat ik niet de enige ben.

Morgen ga ik de kerstboom aftuigen. Nee, ik wacht deze keer niet tot 3 Koningen. Ik heb besloten dat de maandag na Oud en Nieuw een goed moment is om schoon schip te maken. Er gaat ook veel versiering weg- ik hou alleen alle het zilver gekleurde over. Dat steekt mooi af tegen de groene takken en de donker rode muur . Ik ben klaar met thema's en kleur wisselingen. Ligt dat aan de leeftijd?

Goede voornemens - nee daar doe ik niet aan. Ik neem elke dag wel iets voor en dan streef ik naar een tevredenheidsgevoel aan het einde van de dag. Daar heb ik geen lijstje voor nodig. Agenda volboeken- daar hou ik niet van toch kruipen er afspraken in die ver van te voren gemaakt worden. Hier wil ik wel wat meer attend op zijn. De maand juni bv zit al vol....! Ja ik weet het, ik ben er zelf bij!

2016 - dat het een goed jaar mag zijn voor ieder. Dat de hobbels die men tegenkomt met beleid worden genomen. Dat tevredenheid een woord is die veel en vaak in gesprekken voor mag komen en dat de rust mag wederkeren op de plekken op deze mooie aarde, die nu nog in onrust en geweld verkeren.

2 opmerkingen:

  1. Bij ons stond de zaterdag op de agenda als dag om bij te komen,vorige week. Ik heb vandaag de ster weggehaald. En de sparrenkegels en de dennenappels. Geeft een opgeruimd gevoel. Vandaag weer begonnen met sporten. Twee weken vakantie gehad en niet gesport. Lekker hoor. Oké, ik vind je blog herkenbaar. Dus dat ga ik ff aanvinken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jedidja, leuk je weer eventjes 'gesproken' te hebben. Een geweldig gezegend 2-16 gewenst. Ja, de dagen worden weer herkenbaar. Ik heb nu een week planning gemaakt- nee voor twee weken eigenlijk. Sommige dingen komen maar enkele keer voor end an bedoel ik niet bedden verschonen of zo. Maar een week met taken die van belang zijn- binnen en buitenshuis. Het niet werken en nu gelijkvloers wonen heeft mij uit mijn ritme gehaald. Een nieuwe ritme voor 2016 daar ga ik voor. Het jaar is goed begonnen. Bedankt voor je bezoek. Groetjes Anita

      Verwijderen