vrijdag 3 februari 2017

Even bij-kletsen over verkouden zijn!

Ik zit met een glimlach op mijn gezicht na het lezen van een paar oude blog berichten. Het dagelijks leven kan mee of tegenvallen. Tenminste, als je veronderstelling van je dag maakt bijvoorbeeld.

Bij mijn laatste schrijven melden ik vol optimisme dat, omdat ik een rust week had gehouden, de grieperige toestanden weg waren en ik weer volop in het leven kon staan. Ja, je voelt het al aankomen he? Door die rustweek, was ik ontspannen en waren die winterse mankementen nog helemaal niet klaar met mij. Ik ben nu verkouden. Niet ernstig hoor, maar vervelend. Verstopte neus, deel van de dag. Loop ik warm en koud vooral s nachts. Ik hoest niet. Mijn hoofd is eind van de dag zwaar- en ik neem nu om de zoveel uur paracetamol in. Gewoon, om mezelf wat ruimte te geven. Tot nu toe eigenlijk 'medicijn-loos' geweest. Dacht dat ik genoeg reservers had om mijn eigen lichamelijke boontjes te doppen.

Mijn vitaminen intake verhoogd, wel vest aan ook al heb ik het niet koud en meer drinken. De Vicks weer insmeren op mijn voetzolen en toegeven dat ik na velen jaren toch 'de pineut' ben geworden van winterse klachten. " Gaat wel weer over voordat je een jongetje wordt" zei mijn vader vroeger. En dat zal ook wel zo zijn. Nu even gas terug ( weer) en de komende dagen opnieuw even koest houden. Maandag is weer een nieuwe week met nieuwe kansen.

Overdag gaat het prima. Merk ik alleen maar dat mijn neus verstopt is. Verder helemaal niets. Dus ga ik zometeen even lekker in het zonnetje buiten. Even frisse lucht halen. Heerlijk- nog even geduld.

Ik heb niks te klagen als ik de berichten van velen lees. Het is niet ongewoon dat sommigen het zwaar hebben en weken lang echt ziek en plat liggen. Overal pijn en ongemak. Ik ben een winter liefhebber. Het seizoen deert mij niet- vind het een gezonde tijd van het jaar. Alles fris en schoon- door vorst, regen en wind. tJa, dan hoort de griep er blijkbaar ook bij- in de zomer heerst er een ander variant. Ook niet leuk. Maar om de winter de blaam te geven van ziek zijn- nou dat is niet zo. Kan elke seizoen en op allerlei niveaus.

Morgen, zou het zonnig zijn, dan ga ik weer even frisse neus halen- deze bevalt dus niet meer. Dan kan ik even andere lucht inademen en mijn longen en neus van een 'opfris' beurt laten genieten. Ach, elk sta open voor wat morgen brengen zal. Dit ongemak, daar kan ik heel goed mee leven. Verkouden zijn - hoort erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten